گلچین عکس بازیگران

ارائه جدیدترین عکس بازیگران

گلچین عکس بازیگران

ارائه جدیدترین عکس بازیگران

ارائه جدیدترین عکس بازیگران زن و مرد ودانلود رایگان عکسهای بازیگران ایرانی و خارجی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

واحد فشار برحسب نیرو و واحد سطح، واحدهای متنوعی برای اندازه گیری آن وجود دارد که ازجمله آنها میتوان به پاسکال، اتمسفر، بار، تور، پی اس آی و میلیمتر جیوه اشاره کرد. درادامه شرح مختصری از واحد های اندازه گیری فشار و روابط تبدیل آنها آمده استو همچنین در این صفحه امکان تبدیل واحدهای فشار بصورت آنلاین فراهم شده است.

واحدهای اندازه گیری فشار

 

فشار یک کمیت نرده ای است که به شیوه نیرو بر واحد سطح تعریف می‌شود. در دستگاه بین المللی یکاها پاسکال، واحد فشار وجود دارد. یک پاسکال برابر است با یک نیوتون بر مترمربع (N/m²). فشار گیج، فشاری است که در فشار سنج نشان داده می‌شود و مقدار آن نسبت به فشار محیط سنجیده می‌شود.

فشار کمیت فیزیکی نرده ای است و مقدار آن تنها بایک عدد مشخص میشود. هنگامی که نیروی F به سطحی بامساحت A وارد میشود برای سنجش تاثیر نیرو بر سطح کمیتی تعریف میشود که ازتقسیم نیروی F بر سطح A بدست می آید و فشار نام دارد

فشار را بعضی اوقات به صورت نیرو-گرم یا نیرو-کیلوگرم بر مربع سانتی متر نیز تعریف می کنند که از واحدهای نامناسب برای بیان فشار هستند.

واحدهای متداول برای تبدیل واحد فشار به شرح زیر است:

  • پاسکال
  • بار
  • اتمسفر تکنیکال
  • اتمسفر استاندارد
  • تور
  • پوند بر اینچ( psi )

 

پاسکال (Pascal)

 

واحد اندازه گیری فشار دردستگاه بین المللی SI پاسکال میباشد که بانماد Pa نشان داده می‌شود.یک پاسکال فشار ناشی ازنیروی ۱ نیوتون بر سطحی بامساحت ۱ مترمربع میباشد. این واحد یکی از واحد های پر تکرار در تبدیل واحد فشار به شمار می‌رود.

بار (bar)

 

بار (bar) یکی از واحدهای اندازه گیری فشار بوده و این واحد توسط ویلیام نایپرشاو درسال ۱۹۰۹ میلادی معرفی شد. یک بار (bar) با فشار اتمسفر زمین به اندازه یک درصد اختلاف دارد و به دلیل همین اختلاف ناچیز با فشار اتمسفر زمین درکشورهای اروپایی رایج شده است.

اتمسفر (Atmosphere)

 

معمولا برای اندازه ‌گیری فشار هوا و سیالات از واحد اتمسفر (Atmosphere) استفاده میشود. ۱ اتمسفر برابر با فشار ناشی ازستون آب به ارتفاع ده متر است و تقریبا معادل بامیانگین فشار هوا درسطح آبهای آزاد درسواحل شهر پاریس میباشد.

میلیمتر جیوه (mmHg)

 

در فشارسنج جیوه‌ای میزان فشار با اندازه گیری اختلاف ارتفاع دو ستون جیوه درلوله مرتبط بدست می‌آید و مقدار فشار ناشی ازستون جیوه به ارتفاع یک میلیمتر را یک میلیمتر جیوه (mmHg) گویند.

 

در ادامه این مقاله که در سایت ایران پمپ وجود دارد می‌توانید دیگر واحد های تبدیل فشار را مطالعه نمایید. همچنین می‌توانید برای تبدیل واحد فشار به صورت آنلابن به این مقاله مراجعه نمایید.

  • ۹۹/۱۰/۱۸
  • نسرین معین غفوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی